השעה כעת היא 16:53      23.7.2019
עמוד ראשי > חדשות > רומן איטלקי
רומן איטלקי
אורן להב

  רומן איטלקי

האהבה שלי לדו גלגלי החלה עוד שהייתי ילד קטן. אני זוכר בערך בגיל 6-7 אבא קנה לי אופניים מדליקות כאלו עם "מיכל דלק" על הרמה(זה מה שהלך בשנות ה 80) והייתי חורש איתם את השכונה.
בגיל 10 כבר היו לי אופני BMX גם הם היו אופני CUSTOM מפני שהיו להם טסות מפלסטיק שכיסו את השפיצים שתמיד הייתי משוויץ שבגלל זה אני הכי מהיר בשכונה כי ההתנגדות של הרוח קטנה יותר(כמובן שזה הי קשקוש אחד גדול כי זה רק הוסיף משקל לאופניים...)

אופני ה CROSS היו גם הם סממן מובהק של שנות ה 80 אבל אופניים אלו היו נחלתם של "ילדי העשירים" בדרך כלל,אותם ילדים שתמיד היו להם את האופניים הכי טובים,היו משוויצים ומתפארים בהם, אבל היו פחדנים ולא ניצלו אף פעם את הפוטנציאל של האופניים האדירים האלו.

הרבה זמן חלמתי על אופניים כאלו אבל ידעתי שלא יקנו לי כאלו ואם אני רוצה כאלו אצטרך להשיג אותם בכוחות עצמי. לגנוב כאלו אופניים היה קשה מידי, תמיד הם היום נעולים בתור חדרי המדרגות, סתתתתתתתתםםםם.
לקנות אופני CROSS חדשים לא בא בחשבון אבל יום אחד התמזל מזלי ובחנות האופניים בשכונה גיליתי אופניCROSS משומשים למכירה!

אני לא זוכר איך חסכתי את הכסף אבל סביר להניח שזה היה מדמי כיס של אחד החגים או כמה מהם מהדודים,סבתות וכדומה.
לא חשבתי הרבה והתחדשתי לעצמי באופני CROSS למהדרין!!!!

לא מצאתי תמונה של האופניים ברשת,כנראה ששנות ה -80 זאת תקופה עתיקה מידי לגוגל....
אז למי שלא מכיר את האופניים המדוברות שישב ויקשיב עכשיו!
סימן ההיכר של האופניים היה מוט הילוכים שממוקם על הרמה של האופניים ששולט על שלושת ההילוכים שעד היום אני לא יודע על איזה עיקרון הם עבדו כי לא היו גלגלי שיניים חיצוניים כמו באופניים של היום.
לי היה את הדגם החדיש שכלל בולמי זעזועים כפולים מאחור ומזלג עם זוג בולמים מקדימה,כמו באופנוע. הצמיגים היו שמנמנים ומערכת הבלימה מקדימה ומאחורה הייתה בנויה מבלמי תוף שהיו מופעלים גם הם כמו באופנוע והיו משפרים את יכולת הבלימה בעיקר בגשם.

הכסא היה כסא מאורך והישיבה מזכירה קצת את הישיבה על אופנוע הרלי דיוידסון.
בקיצור אופני חלומות.

הייתי בונה עם חברים רמפות מכמה קרשים והייתי קופץ עם האופניים ונוחת בחלקות הודות לבולמי הזעזועים המשובחים.

זאת הייתה הקדמה קצרה(או שאולי קצת ארוכה) ועכשיו אפשר לעבור לנושא שכולנו אוהבים.ווספה! 


תחילת הרומן

 תחילת דרכי הייתה על PIAGGIO SI   כמו זה שנראה בתמונה למעלה ואפילו באותו צבע, מבציר 86' עם קיק סטרטר במקום הפדלים.הטילון היה של אבי והוא דרבן אותי להוציא רישיון ולהתנייד עם הטוסטוס.הייתי בן 16 והייתי מהראשונים בבית ספר עם "אופניים עם מנוע עזר" בתקופה הזאת כבר היו הרבה כלים אוטומטים ובשנת 96 נכנסו הכלים הספורטיביים של אפריליה שהיו מאוד חזקים אבל ל-PIAGGIO SI   היה קסם משלו.

 ועכשיו הגענו לווספה! PX200E  מבציר 98'

זאת הווספה הנוכחית שלי. באחד מגלגוליה,כאן עדיין בצבע הלבן המקורי שלה. רק את מכסה הצופר צבעתי בכחול.בהתחלה הייתי קונה ספריי רגיל וצבוע כל פעם חלק אחר עד שהחלטתי לצבוע את כל הווספה בבת אחת.

יותר מידי וויליס ונסיעה אגרסיבית בסוף יובילו לתסריט הזה....
למזלי זה קרה במהירות איטית וקרוב לבית.התחילו רעשים מוזרים מכיוון המנוע שהתחזקו עם הזמן,מעין רעשי טחינה של משהו.
קפצתי לזאדה משכונת התקווה,המוסכניק שלי  מעל 10 שנים עד היום,ורק מהאזנה למנוע הוא קבע:  "זה הקונטרה גיר" כששאלתי אותו מה צריך לעשות הוא אמר שצריך לפרק מנוע ולשפץ והעלות גבוהה.

לשאלתי אם אפשר להמשיך לרכב ככה הוא ענה שאפשר אבל זה רק עניין של זמן עד שזה יתפרק לגמרי. אחרי חודש בערך נסעתי בהילוך שני בערך ב 30 קמ"ש לפתע רעש חזק והמנוע נבלם. ישר ידעתי שזה זה.
בתמונה ניתן לראות בצד ימין את הרסיסים של הקפיצים של הקונטרה גיר שעפו החוצה ונטחנו ע"י גלגלי השיניים.

שיפורי המנוע לא איחרו לבוא. בהתחלה זה היה בקטן,התחלתי עם אגזוז SITO PLUS שהוא אגזוז כמעט זהה למקורי אבל נותן למנוע קצת יותר מומנט.
את האגזוז קניתי אצל וילף וולף, היה לו אגזוז אחד כזה שהוא הזמין בטעות ואף אחד לא היה מעוניין בו. בעיה נוספת הייתה  שזה היה אגזוז ל-PX150   ולי היתה PX200 . בכל זאת החלטתי לקנות את האגזוז ובסדנה של זיקו הולחמה יציאת האגזוז של האגזוז הישן שלי וכך הותאם האגזוז ל-PX200.
מאז הכל כבר היסטוריה. נדבקתי בחיידק השיפורים והתחלתי להתחמש בשיפורים בצורה מסיבית שעם הזמן (והכסף שהקדשתי לכך) נוסף לו אגזוז טוב יותר, קיט מנוע, קרבורטור משופר וקרנק מחוזק.

השיפור האחרון היה המשמעותי ביותר וכלל פורטינג מיוחד לקייסים להתאמת מעברי הדלק בצילינדר החדש.

 

כאן ניתן לראות את הווספה בגלגול השני שלה צבועה בכחול מטאלי.

לא עבר הרבה זמן והתחלתי להשתעמם מהצבע. הפעם החלטתי שאני צובע את הווספה כמו שצריך ומפרק את הכל מהשלדה בשביל לעשות את זה כמו שצריך.

לאחר שיוף יסודי צבעתי את הווספה בצבע יסוד כהכנה לצבע החדש.

וזה הצבע החדש! הדעות חלוקות או ששונאים אותו או שמתים עליו,אין באמצע,מה שבטוח אף אחד לא יכול להתעלם ממנו!

החלקים הנוספים לאחר הצביעה.

וברור שהייתי חייב לקחת אותה לצילום איכותי בתאורה אידאלית

מקווה שנהנתם מקריאת הרומן שלי עם הווספה. אני בטוח שלכל אחד מאיתנו יש סיפור ורומן איטלקי משלו עם בחירת ליבו.
נכון הווספה שלי יחסית חדשה אבל ייחודית בנוף הווספות הישראלי.

כל מי שרוצה עזרה וייעוץ לגבי שיפור הווספה שלו יכול להיעזר בי בכל שאלה, ואני תמיד אשמח לעזור.

אורן