השעה כעת היא 16:24      23.7.2019
עמוד ראשי > חדשות > מבחן דרכים ללמברטה GT200 שנת 1963
מבחן דרכים ללמברטה GT200 שנת 1963
תורגם ע"י אורן רזניק
בדרך כלל אצלנו במגזין האופנוענים נוהגים לבוז מעט לקטנועים. עם חלקם, אין ספק שיש סיבות טובות. אבל על הלמברטה GT200 החדשה אין שום סיבה לזרוק מבט מזלזל. כל רוכב מסוקס יאלץ בסופו של דבר להודות שה'גראן-טוריסמו' הוא הקטנוע האמיתי.
והקטנוע הזה לא רק אחד המהירים שישנם אלא גם אחד הבטיחותיים שיש. הבלמים עושים את עבודתם למופת, השילוב של בלם הדיסק הקדמי ובלם התוף האחורי עושים את עבודתם ועוצרים את הקטנוע בצורה חלקה ביותר. הדיסק היה רב עוצמה במיוחד במהירויות גבוהות ואף פעם לא הייתה סכנה של נעילת הגלגל הקדמי. אחיזת הכביש והשליטה בקטנוע מצוינים ואף מעבר לכך, והלמברטה לוקחת את הפניות ואת הכביש מלא המהמורות ללא תחושת קופצניות כלל. עם נוסע נוסף מאחור תחושת השליטה בקטנוע משתפרת אף יותר. ההגבלה היחידה בהטיית הקטנוע בסיבובים על צידו היה האגזוז בצד אחת והרגלית בצד השני. למרות שתחושת העברת ההילוכים לא הייתה חלקה במיוחד, המנוע שמר על פעולה חלקה ככל שההילוכים הועברו וסיבובי המנוע עלו איתם.
 
ומה בנוגע לביצועים? כעקרון התאוצה של הGT מקבילה לזו של רוב הרכבים שעל הכביש. לאורך כל 960 ק"מ של נסיעת המבחן נראה כי רק לדו גלגליים עטורי נפח יש יתרון כלשהו בזינוק מעמידה וצבירת תאוצה. הGT תגיע בקלות ל58 קמ"ש בהילוך שני, 80 קמ"ש בהילוך שלישי כאשר המהירות המרבית שנרשמה בהילוך הרביעי עמדה על 106 קמ"ש. תועדה גם מהירות מרבית של 108 קמ"ש בכביש ישר עם עזרה קלילה של רוח מאחור.
ספורטיביות. למרות מה שנאמר עד כה, אפשר לשייט על הלמברטה לאורך כל היום במהירות קבועה של 80 קמ"ש ואז צריכת הדלק הממוצעת תהיה בסביבות ה70 מייל לגלון. כמובן שיהיה הרבה יותר חסכוני לשייט בסביבות ה65 קמ"ש ואז צריכת הדלק תשתפר בהרבה. וזאת המהירות הממוצעת של כל קטנוע אחר לא ספורטיבי.
 
עד כאן, כל מה שנבדק היה תקין ועמד בכל הקריטריונים, אבל מה לגבי חסרונות בלמברטה, האם יש כאלו?
ובכן, החיסרון היחיד והקריטי לדעתי שמצאתי בGT היה נוחות הרכיבה עליה. אנא מכם מהנדסי ומתכנני הלמברטה, אפשר לקבל קצת יותר ריפוד על המושב וקצת יותר מקום לרגליים של הנוסע???
הלמברטה החדשה היא בדיוק מה שהשם שלה רומז- GT אמיתית!

 

 למברטה GT200, נתונים טכניים:

מנוע: מנוע שתי פעימות, 198 סמ"ק מקורר אויר, יחס דחיסה 8:1
מהלך בוכנה: 66X58 מ"מ
חשמל והצתה: מגנטו עם וסת תאורה, מנורה ראשית 25w מוזנת ישירות מהמגנטו, אורות חנייה וצופר ע"י מצבר 6V.
גיר: תיבה בעלת 4 הילוכים משולבת עם המנוע, הנעה מהמנוע ע"י שרשרת שטבולה באגן שמן.
שילדה ובולמים: שילדת צינור מרותכת עם מגן רגליים, כנפיים וריצפה מפלדה, בולם הידראולי אחורי ומזלג קדמי משודרג בבולם נוסף.
צמיגים: 3.50X10 אחורי וקידמי, על חישוק מתפרק.
משקל: 242 ליברות ללא דלק.
 
הערת המערכת: דגם GT200 יוצר בעקבות דרישת השוק הבריטי ושווק רק בבריטניה עצמה. בעקבות לחץ עולמי על אינוצ'נטי לשווק את הדגם לכל שאר העולם, שווק דגם הTV200 לשאר המדינות תחת השם GT200.