השעה כעת היא 08:25      12.12.2018
עמוד ראשי > חדשות > וספה ימית- לא מה שחשבת
וספה ימית- לא מה שחשבת
אורן ואלעד
המנוע הימי של פיאג'ו, ה"מוסקונה", הוצג בשנת 1949 במטרה לכבוש נתח בשוק סירות השיט שצמח במהירות ונשען בעיקר על מנועים מתוצרת אמריקאית. כמו בהצלחת הווספה, גם בתחום הימי פיאג'ו קיוו לקצור את פירות ההצלחה בעזרת תכנון של מנוע מהפכני.
כמו בקו המוצרים שלה, גם המנוע החדש קיבל שם של בעל חיים עוקצני- מדוזה ממין המכונה בקבוק כחול ((BlueBottle gellifish, אשר צורתו מזכירה את צורתו של המנוע החדש, אשר מצטרף למשפחת הווספה (צרעה) והאפ'ה- דבורה.
ה"מוסקונה" היה מאוד פרקטי, קל ונוח מאוד לתפעול. כל שעליך היה לעשות הוא להוציאו מתא המטען של המכונית או המחסן, לחברו בעזרת ברגים ידנית לסירה שלך, להניע בהינף יד ולצאת לשיט, שמח וטוב לב. תחזוקה קלה, אמינות ותפעול פשוט ונוח הפכו את ה"מוסקונה" לבן לוויה פופולרי בכל שיט, החל מסירת חובבים ועד לסירות כבדות יותר.
מנוע ה"מוסקונה" פותח עד לאמצע שנות ה60 כשבמהלכן הוצגו 3 דגמים כאשר כל דגם שיצא היה גרסא משופרת יותר מבחינה מכאנית ותפעולית. אחד המאפיינים הבולטים והמבריקים של מנוע ה"מוסקונה" היה מכסה פתח מילוי הדלק שהיה גם ברז הרזרבה. סיבוב נוסף שלו לאחר הסגירה העביר את מיכל הדלק למצב רזרבה.
פיתוח וייצור מנועי ה"מוסקונה" הופסק כליל בשנת 1966. חורף קשה במרכז טוסקנה הביא להצפת נהר הארנו אשר חוצה את העיר פלורנס לגובה של יותר משני מטרים, ובנוסף למוות של עשרות בני אדם והרס והשמדת למעלה ממליון פריטי אומנות וספרים שונים מוצף מפעל הפיתוח וההרכבה של המנועים ונהרס כליל עד היסוד. כיום שוק מנועי ה"מוסקונה" מאוד מפותח ומנועי הווספה הימית מאוד מבוקשים ע"י אספני פריטים ימיים וכן חובבי ווספות בכל העולם, וכך יכול מחיר מנוע "מוסקונה" אחד להאמיר לאלפי יורו.
נתונים טכניים:
מנוע בעל 2 צילינדרים, 100 סמ"ק.
3.3 כוחות סוס
קירור מים בדחיקה
הנעה בעזרת כבל- סטארטר
הילוך אחורי ע"י הפיכת המדחף

משקל 17 ק"ג.