השעה כעת היא 16:04      23.7.2019
עמוד ראשי > חדשות > גריטה – למי זה טוב? בטח שלא לנו
גריטה – למי זה טוב? בטח שלא לנו
מאת: אמיר קרביץ\איש עם וספה
יהיו שיקראו לזה הטבה, אני קורא לזה גזירה. המדינה הודיעה על מבצע "חסר תקדים" לבעלי רכב ישן  - הביאו אותו לגריטה (מילה מכובסת להשמדה והפיכתו לריבוע פלדה חסר נשמה, בדרך למפעלי מתכת), וקבלו 3000 שקלים. במזומן כמובן.
 
יהיה שיגידו שמדובר בפינוק של ממש מצד השלטונות. כסף קל שצריך רק להושיט את היד ולקטוף אותו. אני אומר שמדובר בגזירה – כזו שעלולה לכרות את הענף שעליו אנחנו יושבים, ענף רכבי האספנות, וכן, גם האופנועים בסכנה.
 
המדינה מנסה לפתות בעלי רכבים בני 20 שנה ומעלה להפקיד אותם אצל סוחרי המתכת תמורת 3000 שקלים. אותם רכבים שהם בעלי פוטנציאל להיות רכבי האספנות של השנים הבאות. אותם רכבים שאמורים לקבל טיפול נאות ולהמשיך לשמש את הבעלים שלהם.
 
אני רואה פרצופים מחייכים של אנשים שביצעו גריטה (בכתבה בעיתון), הם נראו כאילו עשו את עסקת חייהם. אני מרגיש שעבדו עליהם – לקחו מהם את הזכות להיות בעלי רכב אספנות. נתנו מכונית וקיבלו 3,000 ₪. וואו. מה שמדהים הוא שכדי לגרוט רכב, עליו להיות בעל טסט בתוקף – כלומר רכב פעיל לחלוטין!
 
נכון לכתיבת שורות אלו, עדיין לא ניתן לגרוט (להשמיד) אופנועים אך במשרד התחבורה יש בהחלט כוונה לעשות גם את זה. על פי פרסומים, גורטי אופנועים יקבלו 4 אחוז מערך האופנוע בעת הגריטה.
 
אם לדוגמא אני גורט וספה שערכה כחדשה 16 אלף ₪, משמע אני אקבל 640 שקלים עבור ההשמדה. מה שמפחיד זה, שאני מכיר לא מעט אנשים שאכן יבחרו באופציית הגריטה על פני השיפוץ והשיקום שבאים מאהבה (ופחות מאהבת מזומנים).
 
חגיגת הגריטה של היום, היא הבכיה לדורות של מחר. בעוד מספר שנים, עם התקדמות קצב הגריטה, ניתן יהיה בקושי למצוא רכבים המועמדים להיות רכבי אספנות. ענף האספנות יספוג מכה אנושה, ללא ספק.
 
לכן לא נותר לי אלא לקרוא למי שעוד ניתן להציל את רכבו מגורל אכזר של מעיכה. תתאזרו בסבלנות, תעמדו בפיתוי 3000 השקלים (באיטליה לדוגמא נותנים בערך פי 3..) ותזכו ברכב, שאם שרד 20 שנה, הוא לבטח יכול לשרוד עוד הרבה יותר. תשאלו אותי – אני רוכב על וספה בת 41 וכוחה עוד במותניה.
אל תשלחו את הרכבים שלכם כצאן לטבח...